Συμμετοχή ΤΚ/ΤΕΕ στην Πράξη "ΛΑΕΡΤΗΣ" που έχει ενταχθεί στο Ε.Π. "Ιόνια Νησιά 2014-2020"

Εγγραφή στον Κατάλογο Πραγματογνωμόνων του ΤΚ/ΤΕΕ

Συμπληρώστε την αίτηση για την εγγραφή σας στον κατάλογο πραγματογνωμόνων του ΤΚ/ΤΕΕ

Εγγραφή

Mητρώο εθελοντών αντιμετώπισης φυσικών καταστροφών

Συμπληρώστε την αίτηση στη φόρμα εγγραφής για το Μητρώο Εθελοντών Μηχανικών για την Αντιμετώπιση Φυσικών Καταστροφών.

Εγγραφή

ΒΙΒΛΙΟΘΗΚΗ ΤΚ/ΤΕΕ

Ο Κανονισμός της Βιβλιοθήκης του Περιφερειακού Τμήματος Κέρκυρας του ΤΕΕ. 

Περισσότερα

Οικισμοί Ν. Κέρκυρας

Ψηφιοποίηση Πινακίδων

Εκλογές Μαΐου 2024

Έφυγε η Νίκη Τσελέντη

Κέρκυρα, 24 Σεπτεμβρίου 2007
ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ

Ο Πρόεδρος του Τμήματος Κέρκυρας του Τεχνικού Επιμελητηρίου Ελλάδας κ. Νίκος Σπίγγος, μόλις πληροφορήθηκε την απώλεια της Νίκης Τσελέντη-Παπαδοπούλου, στελέχους του Υπουργείου Πολιτισμού, που συνέβαλε τα μέγιστα στην εγγραφή της παλαιάς πόλης μας στον κατάλογο των μνημείων της Unesco, έκανε την παρακάτω δήλωση:

Περισσότερα...

Γενικό Πλαίσιο Χωροταξικού Σχεδιασμού

Κέρκυρα, 5 Δεκεμβρίου 2007
ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ


Η Διοικούσα Επιτροπή του Τμήματος Κέρκυρας του Τεχνικού Επιμελητηρίου Ελλάδας, συνεδρίασε και αποφάσισε να καταθέσει δημόσια τις παρακάτω θέσεις σχετικές με το προωθούμενο από το Υπουργείο ΠΕ.ΧΩ.Δ.Ε. Γενικό Πλαίσιο Χωροταξικού Σχεδιασμού και Αειφόρου Ανάπτυξης.

Περισσότερα...

Νέο Νοσοκομείο: Πορεία στο άγνωστο

Κέρκυρα, 5 Δεκεμβρίου 2007
ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ

Επιβεβαιώνονται οι διαπιστώσεις του ΤΕΕ

Οι πρόσφατες εξελίξεις στην ανέγερση του Νέου Νομαρχιακού Νοσοκομείου της Κέρκυρας, αποδεικνύουν την ορθότητα των κατά καιρούς διαπιστώσεων του Τμήματος Κέρκυρας του Τεχνικού Επιμελητηρίου Ελλάδας, για τον τρόπο που δρομολογήθηκε η συνέχιση των εργασιών, στη διάρκεια του έτους 2007.

Περισσότερα...

Μαζικά ψήφισαν οι μηχανικοί της Κέρκυρας

Κέρκυρα, 27 Νοεμβρίου 2006
ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ

Με τη συμμετοχή των μηχανικών σε ποσοστό 80%, περίπου, ολοκληρώθηκαν χθες βράδυ οι εκλογές στο τοπικό Τμήμα του Τεχνικού Επιμελητηρίου για την ανάδειξη των νέων οργάνων διοίκησής του.

Περισσότερα...

Οι μηχανικοί απέχουν από την εργασία τους

Κέρκυρα, 14 Δεκεμβρίου 2005
ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ

Πέμπτη, 15 Δεκεμβρίου 2005

Εδώ και ένα χρόνο ο τεχνικός κόσμος της χώρας βιώνει τις επιπτώσεις μιας βαθιάς κρίσης που τροφοδοτείται από την ύφεση που επιβάλλουν στον κατασκευαστικό τομέα και ευρύτερα στον τομέα των βασικών υποδομών κυβερνητικές επιλογές. Επικαλούμενοι την γενικότερη οικονομική στενότητα και τα προβλήματα της οικονομίας, οι αρμόδιοι περί τα οικονομικά, έλαβαν αποφάσεις με τις οποίες:

  • Απαξιώνεται και καταστρέφεται το τεχνικό δυναμικό της χώρας, αυτό που εξασφάλισε όλα τα προηγούμενα χρόνια ρυθμούς ανάπτυξης πολύ πάνω από το μέσο όρο της ευρωζώνης.
  • Οδηγούνται στην ανεργία δεκάδες χιλιάδες διπλωματούχοι μηχανικοί.
  • Απαξιώνονται υπηρεσίες του δημόσιου και ευρύτερου δημόσιου τομέα, την ίδια στιγμή που δηλώνεται ότι αυτές θα πρέπει να είναι σε θέση να συναγωνιστούν και να συνεργαστούν με τον ιδιωτικό τομέα.
  • Μειώνεται, σε επίπεδα κάτω του ορίου της φτώχιας, το εισόδημα όσων εξακολουθούν να εργάζονται.
  • Επιβάλλονται απαράδεκτες εργασιακές συνθήκες και φαλκιδεύονται τα ασφαλιστικά δικαιώματα.

Στη διάρκεια του 2005 καταγράφηκαν τα εξής συγκεκριμένα στοιχεία που επιβεβαιώνουν όσα προείπαμε:

  • Το Πρόγραμμα Δημοσίων Επενδύσεων, σημαντικά μειωμένο σε σχέση με το 2004, (8,04 δις ευρώ, έναντι 9,381) υπέστη, στη διάρκεια του έτους, και νέες περικοπές της τάξης των 300 εκατομμυρίων ευρώ, με συνέπεια να ακυρωθεί ένας επιπλέον μεγάλος αριθμός μελετών και έργων, ιδίως στην Περιφέρεια.
  • Στον δημόσιο κατασκευαστικό τομέα η μείωση μπορεί τελικά να ξεπεράσει και το 30% (σύμφωνα με τα δημοσιευμένα στοιχεία του πρώτου εξαμήνου των εισηγμένων στο Χρηματιστήριο Αθηνών εταιριών η μείωση του κύκλου εργασιών έφτασε στο 31%).
  • Η μείωση θα είναι μεγαλύτερη αν συνυπολογιστεί – όπως πρέπει να γίνει – και ο μειωμένος κύκλος εργασιών των μικρών και μεσαίων εργοληπτικών επιχειρήσεων (βάσιμα υπολογίζεται ότι θα ξεπεράσει το 50% , με συνέπεια το δημόσιο κατασκευαστικό προϊόν για το 2005 να περιοριστεί σε επίπεδα κάτω των 5 δις ευρώ, έναντι 7,1 το 2004).
  • Τα κονδύλια του ΠΔΕ που αναφέρονται στην κατασκευή, συντήρηση και βελτίωση έργων, το 2004 ανήλθαν σε 5,7 δις ευρώ, προϋπολογίστηκαν το 2005 σε 5,1δις ευρώ (μείωση κατά 9,7%) και τον Οκτώβριο αναπροσαρμόστηκαν στα 4,77 δις ευρώ (άρα τελική μείωση κατά 18,7% σε σχέση με το 2004).
  • Η απορροφητικότητα των πιστώσεων του Γ΄ ΚΠΣ περιορίστηκε σε χαμηλότερα επίπεδα σε σχέση με τα προηγούμενα χρόνια (τα τελευταία στοιχεία κάνουν λόγο για 35%). Και σ’ αυτό συνέβαλε η έλλειψη πόρων για την εθνική συμμετοχή.
  • Οι οφειλές του δημοσίου για έργα που είχαν εκτελεστεί, πολλά από το 2004 (κυρίως Ολυμπιακά) δεν καταβλήθηκαν στη διάρκεια του 2005, ενώ παράλληλα, σε αρκετές περιπτώσεις, δεν καταβλήθηκαν ούτε οι προκαταβολές για να ξεκινήσουν έργα που δημοπρατήθηκαν αυτή εντός του 2004.

Επιπροσθέτως:

Τη διετία Σεπτεμβρίου 2003-2005 το δημόσιο δανείστηκε 38,6 δις ευρώ για την κάλυψη τρεχόντων ελλειμμάτων, με συνέπεια να μην είναι δυνατή η άσκηση κοινωνικής και αναπτυξιακής πολιτικής.

Για το 2006 οι προοπτικές περιγράφονται μέσα από τα στοιχεία του Προϋπολογισμού και ειδικότερα του ΠΔΕ ακόμη πιο δυσοίωνα.

  • Το ΠΔΕ το 2006 προϋπολογίζεται σε 8,4 δις ευρώ, δηλαδή αυξάνεται κατά 4,4% σε σχέση με το προϋπολογιζόμενο για το 2005, που αν αποπληθωριστεί σημαίνει μείωση.
  • Ειδικότερα τα κονδύλια που αναφέρονται σε κατασκευή, συντήρηση, βελτίωση έργων προϋπολογίζονται σε 4,8 δις ευρώ, δηλαδή μόλις κατά 0,9% αυξημένα σε σχέση με αυτά που τελικά προσδιορίστηκαν για το 2005.

Είναι προφανές ότι η ελληνική οικονομία εισέρχεται σε μια σοβαρότατη κρίση, με κύριο χαρακτηριστικό την αδυναμία του δημοσίου να ασκήσει ουσιαστικά μια αναπτυξιακή πολιτική. Δεν αμφισβητούμε ότι η οικονομία μας επηρεάζεται σε σημαντικό βαθμό και από την εξωτερική δυσμενή οικονομική συγκυρία και τη γενικότερη οικονομική κρίση που χαρακτηρίζει το σύνολο των κρατών-μελών της Ε.Ε.

Δεν αμφισβητείται, επίσης, ότι η δημοσιονομική κατάσταση της χώρας είναι προβληματική και ότι αυτό δεν είναι αποτέλεσμα μόνο των σημερινών αρμόδιων για την οικονομία.

Εκείνο, ωστόσο, που διαπιστώνουμε – και μας εμβάλλει σε μεγάλη ανησυχία – είναι ότι, για παράδειγμα, προωθούνται αποφάσεις και μέτρα που ως συνέπεια έχουν την περιθωριοποίηση/απαξίωση του κατασκευαστικού παραγωγικού δυναμικού της χώρας (το οποίο, ως γνωστό, έως σήμερα συνέβαλε ώστε να εμφανίζει η χώρα μας ρυθμό ανάπτυξης μεγαλύτερο από τον μέσο όρο της ευρωζώνης). Και ενδεχομένως ουδείς να είχε αντίρρηση σε μια τέτοια επιλογή, εάν έναντι της μείωσης του παραγωγικού έργου του κατασκευαστικού τομέα, προσφερόταν αντίστοιχη (και μεγαλύτερη) αναπτυξιακή προοπτική για τη χώρα. Οι μηχανικοί – το έχουμε τονίσει – έχουν εκ της γνώσης και της εμπειρίας τους την ικανότητα να προσαρμοστούν στις απαιτήσεις της αγοράς και να λειτουργήσουν ως παραγωγοί από διαφορετική θέση/έργο/δράση. Δεν μπορούν, όμως, να προσφέρουν τίποτα από τον δημιουργικό ρόλο και τις πολλαπλές ικανότητές τους σε συνθήκες βαθιάς ύφεσης της οικονομίας.

Κάτι ακόμη, που φαίνεται ότι έχουν κάποιοι παραβλέψει: ο κατασκευαστικός τομέας και η δουλειά των μηχανικών, άμεσα και έμμεσα προσφέρουν δουλειά σε περισσότερες από 300.000 μικρές και μεσαίες επιχειρήσεις στη χώρα. Καλώς ή κακώς έτσι έχουν τα πράγματα έως τώρα, έτσι δομήθηκε η οικονομία τα μεταπολεμικά χρόνια. Όταν, λοιπόν, αποφασίζεται η απαξίωση του κατασκευαστικού δυανμικού, εμμέσως, πλην, όμως, σαφώς, αποφασίζεται η καταστροφή όλων αυτών των μικρομεσαίων επιχειρήσεων και κατ’ επέκταση η ώθηση στην ανεργία εκατοντάδων χιλιάδων εργαζομένων. Η στροφή σε άλλες αναπτυξιακές προοπτικές οφείλουν να λάβουν υπόψη σοβαρά αυτή τη διάσταση. Δεν καταστρέφεις τη βεβαιότητα αυτού που έχεις για την αβέβαιη προσδοκία κάτι νέου αύριο. Με άλλα λόγια, δεν κατεδαφίζεις ένα ακίνητο που σου εξασφαλίζει τη στέγαση, αν δεν έχεις αποφασίσει τι θα κτίσεις στη θέση του (προφανώς καλύτερο) και φυσικά δεν έχεις εξασφαλίσει τα χρήματα για την ανοικοδόμηση.

Απέναντι σ’ αυτή τη πραγματικότητα, οι αρμόδιοι για την οικονομία αντιπαραθέτουν την προώθηση των επενδύσεων μέσω του αναπτυξιακού νόμου και τις ΣΔΙΤ. Με δυο λόγια – και χωρίς να υποτιμά κανείς τα χρήσιμα αυτά εργαλεία για την οικονομία: έναντι μιας βεβαιότητας, αντιπαραθέτουν μια αβεβαιότητα. Γιατί, ας μην γελιόμαστε, θα χρειαστεί αρκετός χρόνος για να ενσωματωθούν στην καθημερινή πρακτική και να αποδώσουν μέτρα όπως αυτά που προβλέπει ο αναπτυξιακός νόμος ή προσδοκόνται από τις ΣΔΙΤ. Οπωσδήποτε δεν θα αποδώσουν, στο βαθμό που χρειάζεται, εντός του 2006, χρονιά, ωστόσο, στη διάρκεια της οποίας τα προβλήματα της οικονομίας θα εκδηλωθούν σε οξύτερη μορφή, σύμφωνα με όσα περιγράφονται από τον προϋπολογισμό και τις άλλες επιλογές και αποφάσεις.

Ως κατακλείδα: οι μηχανικοί θεωρούν και θέλουν τον υπουργό Οικονομίας – και για να ακριβολογούμε, Εθνικής Οικονομίας – ως τον κατ’ εξοχήν διαπνεόμενο από όραμα. Τον θέλουν να εμφορείται από το όραμα της ανάπτυξης, της επέκτασης της οικονομίας, της αξιοποίησης του παραγωγικού δυναμικού, των ικανοτήτων της χώρας και των εργαζομένων. Δεν τον θέλουν και δεν πρέπει να είναι ένας απλός ταμίας. Φυσικά και θα πρέπει να φροντίζει ώστε το ταμείο να μην είναι μείον. Αλλά αυτό δεν θα το αποφύγει αν δεν φροντίσει να αυξήσει τον τζίρο της αγοράς, το εισόδημα των πολιτών (φυσικών και νομικών προσώπων), ώστε να αυξήσει και τα έσοδα του, που σε συντριπτικό ποσοστό ήταν και θα παραμείνουν τα έσοδα από τη φορολογία.

Αυτή τη συλλογιστική εκφράζει η ηγεσία του ΤΕΕ στις συναντήσεις της με όλους τους πολιτικούς αρχηγούς και μ’ αυτές τις θέσεις καλούμε και τους μηχανικούς της Κέρκυρας σε αποχή από την εργασία τους την Πέμπτη 15 Δεκεμβρίου 2005.

ΑΠΟ ΤΟ ΤΚ/ΤΕΕ

Έτοιμο το Σχέδιο Διαχείρισης της Παλαιάς Πόλης

Κέρκυρα, 6 Ιουλίου 2005
ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ



Ο Πρόεδρος της Διοικούσας Επιτροπής του τοπικού Τμήματος του ΤΕΕ κ. Νίκος Σπίγγος,  προέβη σήμερα στην ακόλουθη δήλωση:

Εκ μέρους της Διοίκησης του Τμήματος Κέρκυρας του ΤΕΕ, επιθυμώ να σας ενημερώσω ότι μας παρεδόθη στις 30 Ιουνίου από την Ομάδα Εργασίας, την οποία είχαμε συγκροτήσει για το σκοπό αυτό, το Σχέδιο Διαχείρισης για την Παλαιά Πόλη της Κέρκυρας.
Όπως ήδη γνωρίζετε, το Σχέδιο αυτό είναι προαπαιτούμενο για την υποβολή του φακέλου που θα συνοδεύει την αίτηση ένταξής της στον κατάλογο των μνημείων παγκόσμιας πολιτιστικής κληρονομιάς της Unesco.
Ενημερώσαμε ήδη το Δήμο Κερκυραίων, ο οποίος από τώρα θα προωθήσει το σημαντικό αυτό αίτημα.
Προφανώς θα υπάρξει η αναγκαία έγκριση από τα αρμοδία όργανα πριν αποτελέσει συστατικό του πλήρους φακέλου, με μέριμνα του Δήμου.
θεωρώ απαραίτητο να διευκρινίσω ότι στην προσπάθεια αυτή πρωτεύοντα ρόλο θα έχει το υπουργείο Πολιτισμού, οι βουλευτές της Κέρκυρας και ο Νομάρχης.
Ειδικά για το υπουργείο Πολιτισμού, το οποίο θα υποβάλει τελικά την πρόταση, χρειάζεται να αναφέρουμε ότι οφείλει να «αγκαλιάσει» αυτή την προσπάθεια και να την ενισχύσει.
Στην πορεία ενδέχεται να υπάρξουν εμπόδια. Άλλα βασισμένα στην πραγματικότητα και άλλα προσχηματικά. Είναι σαφές ότι μόνο με την ενότητα όλων των προαναφερομένων θα ξεπεραστούν.
Μέλη της Ομάδας Εργασίας που συνέταξε το Σχέδιο είναι οι Αρχιτέκτονες Μηχανικοί Μαίρη Μητροπία και Λεωνίδας Στανέλος. Για την εργασία  τους η οποία χαρακτηρίστηκε δύσκολη και πολύπλοκη από το ίδιο το υπουργείο δεν υπήρχαν ιδιαίτερα βοηθήματα ή ανάλογη εμπειρία στην Ελλάδα.
Το σχέδιο περιλαμβάνει πέντε βασικές ενότητες που αναφέρονται σε ζητήματα διαχείρισης, στόχους και δράσεις εφαρμογής για την Παλαιά Πόλη.
Θεωρούμε ότι ως τεχνικός σύμβουλος της πολιτείας και της τοπικής αυτοδιοίκησης συντελέσαμε με όλες μας τις  δυνάμεις και σε πολλά επίπεδα, όλα αυτά τα χρόνια στην οργάνωση της προσπάθειας αυτής, η οποία άλλωστε αποτελεί και πρωτοβουλία μας.
Είναι αυτονόητο δε, ότι θα βοηθήσουμε μέχρι την επίτευξη του τελικού στόχου.
Η σημασία  της επιτυχίας είναι ιδιαίτερα μεγάλη και αφορά πρωτίστως στην προστασία που μνημείου, στη βελτίωση των συνθηκών  διαβίωσης των κατοίκων και των επισκεπτών και των εν γένει λειτουργιών του.
Τα πλεονεκτήματα αφορούν και στην ετήσια διαφήμιση μέσω των εντύπων της Unesco και την ένταξη σε προγράμματα προστασίας σημαντικών ιστορικών τόπων.
Tο ζωντανό αυτό μνημείο είναι και πρέπει όλοι να συντελέσουν να παραμείνει σημείο αναφοράς για το νησί  μας και για την Ελλάδα.

ΑΠΟ ΤΟ ΤΚ/TEE

Δήλωση του Προέδρου του Τμήματος Κέρκυρας του ΤΕΕ κ. Ν. Σπίγγου για τις εργασίες του Δήμου στο "εμπορικό κέντρο" της πόλης

Κέρκυρα, 22 Ιουνίου 2005
ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ

Με αφορμή τις εργασίες που πραγματοποιήθηκαν στην περιοχή του λεγόμενου «εμπορικού κέντρου» από το Δήμο Κερκυραίων, σας εκθέτω την άποψη της Δ.Ε του Τμήματος Κέρκυρας του ΤΕΕ, που συζήτησε το θέμα στη χθεσινή της συνεδρίαση.

Το όλο ζήτημα, με τον τρόπο που εξελίχθηκε, αποτελεί λανθασμένη ενέργεια της δημοτικής αρχής στα θέματα τήρησης των νόμιμων διαδικασιών, ειδικά όταν  πρόκειται για εργασίες στην περιοχή του «αιγιαλού και της παραλίας» και της θάλασσας.

Το γεγονός της ύπαρξης μελέτης σε εξέλιξη, που με την εφαρμογή της θα αναδείξει με τον καλλίτερο δυνατό τρόπο τη σημαντική αυτή περιοχή, ενισχύει ακόμη περισσότερο την άποψη της αποφυγής τέτοιων παρεμβάσεων που εκθέτουν τη δημοτική αρχή.

Η αντίθετη άποψη, περί του «επικίνδυνου» της υπάρχουσας κατάστασης, θα μπορούσε να έχει άλλες λύσεις τηρώντας αυτά που ισχύουν σε αυτές τις περιπτώσεις και προβλέπονται από την ελληνική νομοθεσία.

Θεωρούμε, τέλος, ότι αυτού του είδους τα θέματα, με τον τρόπο που δρομολογούνται, δημιουργούν δευτερογενείς συνέπειες  από ένα πρόβλημα που όλοι  το αντιμετωπίζουμε από τη σκοπιά του δημόσιου συμφέροντος. 

Από το ΤΚ/ΤΕΕ

Ημερίδα για την Ιόνια Οδό

Κέρκυρα, 15 Δεκεμβρίου 2004
ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ
 
Σάββατο 18/12 - Πάτρα

Ημερίδα με θέμα "ΙΟΝΙΑ ΟΔΟΣ –Άξονας Ανάπτυξης" διοργανώνουν τα Περιφερειακά Τμήματα Δυτικής Ελλάδας, Κέρκυρας, Ηπείρου, Αιτωλοακαρνανίας, και Κεντρικής και Νότιας Πελοποννήσου  του Τεχνικού Επιμελητηρίου Ελλάδας (ΤΕΕ). Η Διημερίδα θα πραγματοποιηθεί στην Πάτρα το Σάββατο 18 Δεκεμβρίου 2004, στην Αίθουσα του Οργανισμού Λιμένα της Πόλης, από τις 9.30 έως τις 13.00.
Στόχος της εκδήλωσης είναι η ενημέρωση και ανταλλαγή απόψεων φορέων και ενδιαφερομένων για το σχεδιασμό, τον προγραμματισμό, την υλοποίηση, τις εξελίξεις και τις προοπτικές που υπάρχουν σε σχέση με τα έργα μεταφορών στη Δυτική Ελλάδα.
Ως γνωστόν, ο οδικός άξονας από το Συνοριακό Σταθμό Κακαβιάς έως το Ρίο, με τη διακριτική ονομασία “Ιονία Οδός”, έχει σχεδιασθεί πριν από χρόνια και η υλοποίησή του βρίσκεται σε εξέλιξη. Ο οδικός άξονας Ρίο – Καλαμάτα, με τη διακριτική ονομασία “Δυτικός Άξονας” (Ιονία Οδός – Νότιο τμήμα), έχει προγραμματιστεί πριν από πολλά χρόνια.
Ο αντίστοιχος σιδηροδρομικός άξονας (Κοζάνη – Καλαμπάκα – Ιωάννινα - Ηγουμενίτσα, Ιωάννινα - Αντίρριο, Ρίο – Πάτρα - Καλαμάτα), με τη διακριτική ονομασία “Δυτικός Σιδηροδρομικός Άξονας”, εγκρίθηκε πρόσφατα από το Συμβούλιο Υπουργών Μεταφορών της Ε.Ε. για χρηματοδότηση τα επόμενα χρόνια από τα Κοινοτικά Ταμεία. Ο σχεδιασμός περιλαμβάνει έναρξη κατασκευής το 2006.
Στην ημερίδα έχουν προσκληθεί και αναμένεται   να συμμετάσχουν βουλευτές και εκπρόσωποι της Αυτοδιοίκησης, όλων των βαθμίδων.

Υπενθυμίζουμε ότι ανάλογη εκδήλωση είχε πραγματοποιηθεί στις 14 και 15 Μαΐου 2004, στην Πρέβεζα.

 ΤΟ ΤΚ/ΤΕΕ

Σύσκεψη νησιωτικών Π.Τ. στη Ρόδο

Κέρκυρα, 7 Δεκεμβρίου 2004
ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ


Οι ιδιαιτερότητες των νησιωτικών περιοχών είναι γνωστές και κατοχυρωμένες Συνταγματικά. Οι ιδιαιτερότητες αυτές έχουν αντίκρισμα σε όλο το φάσμα της αναπτυξιακής διαδικασίας και των παραγωγικών δομών και δραστηριοτήτων των νησιωτικών χώρων.

Για την ανάδειξη και την επίλυση των προβλημάτων που πηγάζουν από αυτές τις ιδιαιτερότητες, απαιτείται η μέγιστη συνεργασία των φορέων που συμμετέχουν ενεργά στη διαμόρφωση των επί μέρους απαιτούμενων ειδικών δράσεων.

Για το λόγο αυτό, εκπρόσωποι των Διοικήσεων των νησιωτικών Περιφερειακών Τμημάτων ΤΕΕ, Ανατολικής Κρήτης, Δυτικής Κρήτης, Δωδεκανήσου, Βορειοανατολικού Αιγαίου και Κέρκυρας, συναντήθηκαν στη Ρόδο την 27 Νοεμβρίου 2004, στο περιθώριο του διημέρου που διοργανώθηκε από το ΤΕΕ Τμ. Δωδ/σου, τη Ν.Α. Δωδ/σου και τη ΤΕΔΚ Δωδ/σου για το χωροταξικό - πολεοδομικό σχεδιασμό και συζήτησαν τις προοπτικές συνεργασίας πάνω σε προκαθορισμένους άξονες που θα στοχεύουν στην ανάδειξη και την επίλυση των προβλημάτων τόσο σε επαγγελματικό όσο και σε ευρύτερο αναπτυξιακό επίπεδο που πηγάζουν  από τις προαναφερθείσες νησιωτικές ιδιαιτερότητες και του αντίστοιχου αναπτυξιακού ελλείμματος.

Με βάση τα παραπάνω, οι Εκπρόσωποι των Περιφερειακών Τμημάτων κατέληξαν στην αναγκαιότητα σταθερής συνεργασίας, η οποία θα υλοποιηθεί μέσω τακτικών κοινών συναντήσεων των Διοικήσεων των Τμημάτων αυτών.

ΑΠΟ ΤΟ ΤΚ/ΤΕΕ

 

Εμποροπανήγυρη 

Κέρκυρα, 1 Δεκεμβρίου 2004
ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ

Το θέμα της εμποροπανήγυρης αποτελεί, μόνιμα, ένα  βασικό σημείο αντιπαράθεσης για την τοπική κοινωνία με δυσμενείς συνέπειες κυρίως για τον εμπορικό κόσμο.
Δεν αρνείται κανείς τη δυσχερή οικονομική κατάσταση στην οποία έχει περιέλθει μεγάλο τμήμα του κερκυραϊκού πληθυσμού αλλά και τις δυσκολίες που αντιμετωπίζουν οι Καποδιστριακοί Δήμοι στη διεκπεραίωση των υποχρεώσεών τους.
Κανείς επίσης δεν αμφιβάλει  για το απαράδεκτο αισθητικό αποτέλεσμα των εκδηλώσεων αυτού του είδους με τις αναμφισβήτητες αυθαιρεσίες και τη μη τήρηση των κανόνων ασφαλείας και υγιεινής.
Η αντίθεση ανάμεσα στην αναζήτηση καλλίτερης ποιότητας ζωής με την διεκδίκηση πολεοδομήσεων και την αξιοποίηση σημαντικών κτιρίων από τη μια πλευρά και των εμποροπανηγύρεων αυτού του είδους από την άλλη, οδηγεί με μαθηματική ακρίβεια στον αποπροσανατολισμό της κοινωνίας από το στόχο της προόδου.
Είναι βέβαιο ότι με την πάροδο του χρόνου θα οδηγηθούμε σε χειρότερες καταστάσεις μη ανατάξιμες και η αναζήτηση των ευθυνών θα είναι πλέον περιττή.
Ας ευαισθητοποιηθούν λοιπόν οι πρωταγωνιστές να θεσπίσουν άλλους όρους για τη λύση των προβλημάτων με δεδομένη την εμπειρίας τους στην τοπική αυτοδιοίκηση.
Ο τόπος δεν αντέχει πλέον ούτε την ασυδοσία ούτε το συνεχές φαινόμενο της μη τήρησης των Νόμων.
Το ΤΕΕ θα είναι πάντα σύμβουλος της Πολιτείας και της τοπικής αυτοδιοίκησης στο δρόμο της ανάπτυξης με ταυτόχρονη όμως προστασία του περιβάλλοντος.
ΑΠΟ ΤΟ ΤΚ/ΤΕΕ
Βρείτε μας στο Facebook
Ακολουθήστε μας στο twitter
Λάβετε ειδοποιήσεις RSS