Mητρώο εθελοντών αντιμετώπισης φυσικών καταστροφών

Συμπληρώστε την αίτηση στη φόρμα εγγραφής για το Μητρώο Εθελοντών Μηχανικών για την Αντιμετώπιση Φυσικών Καταστροφών.

Εγγραφή

Βιντεοσκόπηση

Έρευνα σχετικά με τις εργασιακές συνθήκες των μηχανικών

Συμμετέχετε συμπληρώνοντας τη φόρμα για την Έρευνα σχετικά με τις εργασιακές συνθήκες των μηχανικών.

Συμμετοχή

Εγγραφή στον Κατάλογο Πραγματογνωμόνων του ΤΚ/ΤΕΕ

Συμπληρώστε την αίτηση για την εγγραφή σας στον κατάλογο πραγματογνωμόνων του ΤΚ/ΤΕΕ

Εγγραφή

Εγγραφή στα Σ.Υ.Π.Ο.Θ.Α. και Σ.Α.

Συμπληρώστε την αίτηση για την εγγραφή σας στα Συμβούλια Πολεοδομικών θεμάτων & Αμφισβητήσεων – ΣΥΠΟΘΑ και Συμβούλια Αρχιτεκτονικής - ΣΑ

Περισσότερα

ΕΚΔΟΣΕΙΣ ΤΚ/ΤΕΕ

Ημερίδα για την Ιόνια Οδό

Κέρκυρα, 15 Δεκεμβρίου 2004
ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ
 
Σάββατο 18/12 - Πάτρα

Ημερίδα με θέμα "ΙΟΝΙΑ ΟΔΟΣ –Άξονας Ανάπτυξης" διοργανώνουν τα Περιφερειακά Τμήματα Δυτικής Ελλάδας, Κέρκυρας, Ηπείρου, Αιτωλοακαρνανίας, και Κεντρικής και Νότιας Πελοποννήσου  του Τεχνικού Επιμελητηρίου Ελλάδας (ΤΕΕ). Η Διημερίδα θα πραγματοποιηθεί στην Πάτρα το Σάββατο 18 Δεκεμβρίου 2004, στην Αίθουσα του Οργανισμού Λιμένα της Πόλης, από τις 9.30 έως τις 13.00.
Στόχος της εκδήλωσης είναι η ενημέρωση και ανταλλαγή απόψεων φορέων και ενδιαφερομένων για το σχεδιασμό, τον προγραμματισμό, την υλοποίηση, τις εξελίξεις και τις προοπτικές που υπάρχουν σε σχέση με τα έργα μεταφορών στη Δυτική Ελλάδα.
Ως γνωστόν, ο οδικός άξονας από το Συνοριακό Σταθμό Κακαβιάς έως το Ρίο, με τη διακριτική ονομασία “Ιονία Οδός”, έχει σχεδιασθεί πριν από χρόνια και η υλοποίησή του βρίσκεται σε εξέλιξη. Ο οδικός άξονας Ρίο – Καλαμάτα, με τη διακριτική ονομασία “Δυτικός Άξονας” (Ιονία Οδός – Νότιο τμήμα), έχει προγραμματιστεί πριν από πολλά χρόνια.
Ο αντίστοιχος σιδηροδρομικός άξονας (Κοζάνη – Καλαμπάκα – Ιωάννινα - Ηγουμενίτσα, Ιωάννινα - Αντίρριο, Ρίο – Πάτρα - Καλαμάτα), με τη διακριτική ονομασία “Δυτικός Σιδηροδρομικός Άξονας”, εγκρίθηκε πρόσφατα από το Συμβούλιο Υπουργών Μεταφορών της Ε.Ε. για χρηματοδότηση τα επόμενα χρόνια από τα Κοινοτικά Ταμεία. Ο σχεδιασμός περιλαμβάνει έναρξη κατασκευής το 2006.
Στην ημερίδα έχουν προσκληθεί και αναμένεται   να συμμετάσχουν βουλευτές και εκπρόσωποι της Αυτοδιοίκησης, όλων των βαθμίδων.

Υπενθυμίζουμε ότι ανάλογη εκδήλωση είχε πραγματοποιηθεί στις 14 και 15 Μαΐου 2004, στην Πρέβεζα.

 ΤΟ ΤΚ/ΤΕΕ

Σύσκεψη νησιωτικών Π.Τ. στη Ρόδο

Κέρκυρα, 7 Δεκεμβρίου 2004
ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ


Οι ιδιαιτερότητες των νησιωτικών περιοχών είναι γνωστές και κατοχυρωμένες Συνταγματικά. Οι ιδιαιτερότητες αυτές έχουν αντίκρισμα σε όλο το φάσμα της αναπτυξιακής διαδικασίας και των παραγωγικών δομών και δραστηριοτήτων των νησιωτικών χώρων.

Για την ανάδειξη και την επίλυση των προβλημάτων που πηγάζουν από αυτές τις ιδιαιτερότητες, απαιτείται η μέγιστη συνεργασία των φορέων που συμμετέχουν ενεργά στη διαμόρφωση των επί μέρους απαιτούμενων ειδικών δράσεων.

Για το λόγο αυτό, εκπρόσωποι των Διοικήσεων των νησιωτικών Περιφερειακών Τμημάτων ΤΕΕ, Ανατολικής Κρήτης, Δυτικής Κρήτης, Δωδεκανήσου, Βορειοανατολικού Αιγαίου και Κέρκυρας, συναντήθηκαν στη Ρόδο την 27 Νοεμβρίου 2004, στο περιθώριο του διημέρου που διοργανώθηκε από το ΤΕΕ Τμ. Δωδ/σου, τη Ν.Α. Δωδ/σου και τη ΤΕΔΚ Δωδ/σου για το χωροταξικό - πολεοδομικό σχεδιασμό και συζήτησαν τις προοπτικές συνεργασίας πάνω σε προκαθορισμένους άξονες που θα στοχεύουν στην ανάδειξη και την επίλυση των προβλημάτων τόσο σε επαγγελματικό όσο και σε ευρύτερο αναπτυξιακό επίπεδο που πηγάζουν  από τις προαναφερθείσες νησιωτικές ιδιαιτερότητες και του αντίστοιχου αναπτυξιακού ελλείμματος.

Με βάση τα παραπάνω, οι Εκπρόσωποι των Περιφερειακών Τμημάτων κατέληξαν στην αναγκαιότητα σταθερής συνεργασίας, η οποία θα υλοποιηθεί μέσω τακτικών κοινών συναντήσεων των Διοικήσεων των Τμημάτων αυτών.

ΑΠΟ ΤΟ ΤΚ/ΤΕΕ

 

Εμποροπανήγυρη 

Κέρκυρα, 1 Δεκεμβρίου 2004
ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ

Το θέμα της εμποροπανήγυρης αποτελεί, μόνιμα, ένα  βασικό σημείο αντιπαράθεσης για την τοπική κοινωνία με δυσμενείς συνέπειες κυρίως για τον εμπορικό κόσμο.
Δεν αρνείται κανείς τη δυσχερή οικονομική κατάσταση στην οποία έχει περιέλθει μεγάλο τμήμα του κερκυραϊκού πληθυσμού αλλά και τις δυσκολίες που αντιμετωπίζουν οι Καποδιστριακοί Δήμοι στη διεκπεραίωση των υποχρεώσεών τους.
Κανείς επίσης δεν αμφιβάλει  για το απαράδεκτο αισθητικό αποτέλεσμα των εκδηλώσεων αυτού του είδους με τις αναμφισβήτητες αυθαιρεσίες και τη μη τήρηση των κανόνων ασφαλείας και υγιεινής.
Η αντίθεση ανάμεσα στην αναζήτηση καλλίτερης ποιότητας ζωής με την διεκδίκηση πολεοδομήσεων και την αξιοποίηση σημαντικών κτιρίων από τη μια πλευρά και των εμποροπανηγύρεων αυτού του είδους από την άλλη, οδηγεί με μαθηματική ακρίβεια στον αποπροσανατολισμό της κοινωνίας από το στόχο της προόδου.
Είναι βέβαιο ότι με την πάροδο του χρόνου θα οδηγηθούμε σε χειρότερες καταστάσεις μη ανατάξιμες και η αναζήτηση των ευθυνών θα είναι πλέον περιττή.
Ας ευαισθητοποιηθούν λοιπόν οι πρωταγωνιστές να θεσπίσουν άλλους όρους για τη λύση των προβλημάτων με δεδομένη την εμπειρίας τους στην τοπική αυτοδιοίκηση.
Ο τόπος δεν αντέχει πλέον ούτε την ασυδοσία ούτε το συνεχές φαινόμενο της μη τήρησης των Νόμων.
Το ΤΕΕ θα είναι πάντα σύμβουλος της Πολιτείας και της τοπικής αυτοδιοίκησης στο δρόμο της ανάπτυξης με ταυτόχρονη όμως προστασία του περιβάλλοντος.
ΑΠΟ ΤΟ ΤΚ/ΤΕΕ

Πιλοτική Απογραφή κτιρίων στην Κέρκυρα

Κέρκυρα, 11 Οκτωβρίου  2004
Δελτίο Τύπου


Εθνικό πρόγραμμα
αντισεισμικής ενίσχυσης

Ξεκίνησε πριν λίγες μέρες και βρίσκεται σε εξέλιξη και στην Κέρκυρα το Εθνικό Πρόγραμμα  ΑΝτισεισμικής Ενίσχυσης Υφιστάμενων Κτηρίων, γνωστό ως  ΕΠΑΝΤΥΚ.

Πρόκειται για ένα πολύ σημαντικό πρόγραμμα του Υπουργείου ΠΕΧΩΔΕ, του Οργανισμού Αντισεισμικής Προστασίας και   του Τεχνικού Επιμελητηρίου Ελλάδας (ΤΕΕ), το οποίο και ξεκίνησε την όλη προσπάθεια, που, έχει ως στόχο την  καταγραφή και την εξ αυτής αποτίμηση του δομικού πλούτου της χώρας και συνάμα την εκτίμηση του βαθμού τρωτότητας των κτιρίων της έναντι σεισμού.

Ως γνωστόν η  Ελλάδα είναι η πλέον σεισμογενής χώρα της Ευρώπης. Τα κτίρια αλλά και τα δίκτυα (ηλεκτρισμός, ύδρευση, τηλεπικοινωνίες, συγκοινωνιακά έργα, γέφυρες, λιμενικά έργα κλπ), κατασκευασμένα σε διάφορες εποχές, με διαφορετικούς αντισεισμικούς κανόνες, δεν είναι όλα, στον ίδιο βαθμό, ανθεκτικά έναντι σεισμικών δυνάμεων. Σε άλλη προσέγγιση, δεν είναι όλοι οι κάτοικοι της ίδιας περιοχής το ίδιο ίσοι απέναντι στο σεισμό. Το θέμα αυτό, ως προς την ανισότητα, έχει μια σοβαρή κοινωνική διάσταση. Παράλληλα έχει και μια οικονομική διάσταση για την πολιτεία. Οι βλάβες επιβαρύνουν την οικονομία. Αλλά επιβαρύνουν και τη λειτουργία της πόλης με την πολυπλοκότητα που τη χαρακτηρίζει. Παράλληλα, ένα πρόγραμμα συνολικής αντισεισμικής ενίσχυσης των ασθενέστερων κατασκευών ξεπερνάει κατά πολύ τα όρια των εθνικών δυνατοτήτων. Γενικώς, το όλο θέμα είναι σοβαρό και συνάμα πολυδιάστατο.

Με αυτά ως δεδομένα, το ΤΕΕ θεώρησε ότι πρέπει να χαραχθεί μια ορθολογική εθνική στρατηγική για την αντισεισμική ενίσχυση υφισταμένων κτιρίων.

Η στρατηγική αυτή εκτός των άλλων, θα περιλαμβάνει:
 

  • Θεσμοθετημένους τεχνικούς κανόνες αντισεισμικής μελέτης και ενίσχυσης υφισταμένων κατασκευών
  • Νομικό πλαίσιο ενίσχυσης ιδιωτικών έργων
  • Χρηματοδοτικούς μηχανισμούς, κίνητρα και δυνατότητες
  • Πολιτική προτεραιοτήτων για αντισεισμικές ενισχύσεις
Κατά την πρώτη φάση του Προγράμματος, και σε ότι αφορά στην Κέρκυρα, διπλωματούχοι μηχανικοί, μέλη αμειβόμενης Ομάδα Εργασίας του τοπικού ΤΕΕ, εργαζόμενοι κατά ζεύγη,  θα επισκέπτονται τα κτίρια επιλεγμένων τετραγώνων και θα καταγράφουν σε ειδικό απογραφικό δελτίο τα τεχνικά χαρακτηριστικά κάθε επί μέρους κτιρίου, δηλαδή αριθμό ορόφων, κατ΄ εκτίμηση εμβαδά, υλικό κατασκευής του (πέτρα, τούβλα, μπετόν), τη στατική δομή του, την περίοδο κατασκευής, το έδαφος θεμελίωσης, το πλήθος των ενοίκων, τη χρήση του κλπ.

Είναι καταφανές ότι η πόλη της Κέρκυρας, με τα ειδικά χαρακτηριστικά που τη διακρίνουν, τόσο από την άποψη του αρχιτεκτονικού πλούτου, της ιστορικότητας των κτιρίων, της παλαιότητάς τους, πρέπει να τύχει ειδικής αντιμετώπισης από μέρους τη πολιτείας.

Παράλληλα με την πρώτη και στα πλαίσια του ίδιου προγράμματος,  μια άλλη ομάδα επιστημόνων του ΤΕΕ Κέρκυρας, θα συγκεντρώσει και θα ταξινομήσει σε ηλεκτρονική μορφή τα αποτελέσματα γεωτρήσεων που Δημόσιοι και ιδιωτικοί φορείς του Νομού ή και μεμονωμένοι ιδιώτες έχουν πραγματοποιήσει, με σκοπό να δημιουργηθεί μια χρήσιμη βάση δεδομένων από την οποία θα προκύπτουν οι ποιότητες εδαφών για τα προς θεμελίωση κτίρια.

Για την πληρότητα της απογραφής και την επιτυχία του προγράμματος, η Συντονιστή Επιτροπή του Προγράμματος και η Διοίκησης του τοπικού ΤΕΕ καλεί τους ενοίκους των κτιρίων που θα επισκεφθούν οι Ομάδες Απογραφής, αλλά και τις αρχές, καθ΄ όσον το πρόγραμμα αφορά στα αντίστοιχα δημόσια κτίρια και στα αρχειακά στοιχεία που διαθέτουν, να βοηθήσουν τους μηχανικούς, συνεργαζόμενοι μαζί τους.
ΑΠΟ ΤΟ ΤΚ/ΤΕΕ

«Διάλογος πάνω στο Σχέδιο Νόμου για το μειοδοτικό σύστημα
ανάθεσης των Δημοσίων Έργων»

Κέρκυρα, 21 Ιουλίου 2004

ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ


Με πρωταρχικό ρόλο το διάλογο, ο οποίος πρέπει να συμπεριλάβει τα βασικά ζητήματα που διέπουν τα δημόσια έργα, χωρίς να περιοριστεί σε συντεχνιακές αναλύσεις και συζητήσεις που θα οδηγήσουν από μόνες τους σε αδιέξοδο, η Διοικούσα Επιτροπή του Τμήματος Κέρκυρας του Τ.Ε.Ε., κατά τη συνεδρίαση της στις 20 Ιουλίου 2004, συζήτησε εκτενώς τις αλλαγές που προτείνει το Νέο Σχέδιο Νόμου για το μειοδοτικό σύστημα Ανάθεσης των Δημοσίων Έργων.

Με «τρίπτυχο» την καλή Δημόσια Διοίκηση, τις ενιαίες πραγματικές τιμές και τις σωστές μελέτες, προϋποθέσεις θεμελιακού χαρακτήρα, οι οποίες αποτελούν πάγιες θέσεις του ΤΕΕ και με ανάθεση των Δημοσίων Έργων στο μειοδότη, το Τεχνικό Επιμελητήριο ξεκινά το διάλογο πάνω στο Νέο Σχέδιο Νόμου.
 
Παρά την ενδεχόμενη καλή πρόθεση της ηγεσίας του Υπουργείου ΠΕ.ΧΩ.ΔΕ, μια πρώτη καταγραφή των εντυπώσεων που προκάλεσε η βιαστική προσπάθεια επίλυσης ενός  ζητήματος που αναμενόταν να συζητηθεί στο τέλος του τρέχοντος έτους ή στις αρχές του επόμενου κατέδειξε αιφνιδιασμό σε μεγάλο μέρος του κοινωνικού συνόλου.  

Η Διοικούσα Επιτροπή του Τμήματός μας κρίνει θετική την προσπάθεια του Υπουργείου  να βελτιώσει την κατάσταση στο κύκλωμα παραγωγής των Δημοσίων Έργων, θεωρεί  όμως ότι θα πρέπει να πραγματοποιηθεί οργανωμένα, με μακρόχρονη προοπτική επίλυσης και με συγκεκριμένο χρονοδιάγραμμα. Εκτιμάτε ότι ο διάλογος μπορεί να οδηγήσει σε «καλλίτερες μέρες» αν βασιστεί στην απαίτηση των καιρών για σχεδιασμό, σε όλα τα επίπεδα, με την συμμετοχή όλων αυτών που χρόνια τώρα διεκδικούν το συμβουλευτικό ρόλο που η ίδια η Πολιτεία από έχει αναθέσει.  

ΑΠΟ ΤΟ ΤΚ/ΤΕΕ

Δεν είναι Πανεπιστήμια τα Κέντρα Ελευθέρων Σπουδών
Η Ελλάδα να διαχωρίσει τη θέση της

 Κέρκυρα, 18 Ιουνίου 2004
ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ

Καθολικά αντίθετο βρίσκει το  τεχνικό επιστημονικό δυναμικό της Κέρκυρας αλλά και ολόκληρης της Ελλάδας, η πρόσφατη απόφαση του Συμβουλίου Υπουργών Εσωτερικής Αγοράς και Ανταγωνισμού της Ευρωπαϊκής  Ένωσης με την οποία επιβάλλεται στις χώρες – μέλη να αναγνωρίζουν τα διπλώματα που χορηγούν τα Κέντρα Ελευθέρων Σπουδών, ισοπεδώνοντας στην ουσία τη γνώση και φαλκιδεύοντας τα επαγγελματικά δικαιώματα πολλών επιστημονικών κλάδων.
 
Η Αντιπροσωπεία του τοπικού Τμήματος του Τεχνικού Επιμελητηρίου, κυρίαρχο και αντιπροσωπευτικό όργανο των διπλωματούχων μηχανικών στο  νομό της Κέρκυρας, αφού συζήτησε, σε συνεδρίαση του Σώματος στις 15 Ιουνίου 2004, το σοβαρό αυτό θέμα, της αναγνώρισης δηλαδή επαγγελματικών προσόντων Πανεπιστημιακού επιπέδου στους αποφοίτους των «Κέντρων Ελευθέρων Σπουδών», που απασχολεί το τελευταίο διάστημα την Πανεπιστημιακή Κοινότητα και γενικότερα τον Επιστημονικό κόσμο της χώρας,   εξέδωσε ομόφωνα ψήφισμα στο οποίο μεταξύ των άλλων αναφέρονται:

« Όπως είναι γνωστό, τα Κέντρα Ελευθέρων Σπουδών λειτουργούν στην Ελλάδα  συνεργαζόμενα μέσω δικαιόχρησης με Ανώτατα Ιδρύματα άλλων χωρών. Το Σύνταγμα όμως της Χώρας ορίζει ως δημόσιο το χαρακτήρα της Ανώτατης Εκπαίδευσης, προκειμένου να διαφυλαχθεί το μεγάλο αυτό κοινωνικό δικαίωμα και να μην αποτελεί και επίσημα προνόμιο αυτών που μπορούν να ανταποκριθούν οικονομικά.

Η ανεξέλεγκτη και αμφίβολης ποιότητας παροχή της γνώσης, υποταγμένη στους νόμους του εμπορίου, ισοπεδώνει τα δικαιώματα όλων των επιστημονικών κλάδων και υποβαθμίζει περισσότερο τις προσπάθειες εκσυγχρονισμού των Πανεπιστημιακών σπουδών.

Η Αντιπροσωπεία του ΤΚ/ΤΕΕ, θεωρεί ότι δεν πρέπει να ισχύσει η αντίστοιχη οδηγία της Ευρωπαϊκής Ένωσης, η Κυβέρνηση να διαχωρίσει τη θέση της σε Ευρωπαϊκό και Διεθνές επίπεδο και μαζί με τις απαιτούμενες κινητοποιήσεις να ξεκινήσει ο διάλογος για να δοθεί οριστική λύση στα θέματα των ακαδημαϊκών ισοτιμιών, της ποιότητας των σπουδών και των επαγγελματικών δικαιωμάτων».

ΑΠΟ ΤΟ ΤΚ/ΤΕΕ

Δήλωση του Προέδρου του ΤΕΕ Κέρκυρας για τη Λαϊκή Αγορά 

Κέρκυρα, 18 Δεκεμβρίου 2003
ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ


Με αφορμή την επικείμενη συζήτηση στο Δημοτικό Συμβούλιο του Δήμου Κερκυραίων για το θέμα της Λαϊκής Αγοράς, ο Πρόεδρος του Τοπικού Τμήματος του Τεχνικού Επιμελητηρίου Ελλάδας κ. Νικόλαος Σπίγγος, προέβη στην ακόλουθη δήλωση:

«Ενημερώθηκα ότι σήμερα το βράδυ στο Δημοτικό Συμβούλιο Κερκυραίων, μεταξύ των θεμάτων της ημερήσιας διάταξης, περιλαμβάνεται και η έγκρισης της μελέτης που αφορά στη Λαϊκή Αγορά της πόλης μας.

Το ζήτημα της αναμόρφωσης του χώρου αυτού απασχολεί πάνω από δέκα χρόνια την τοπική μας κοινωνία και όπως είναι φυσικό οι διαστάσεις που έχει λάβει είναι μεγάλες, ακόμα και εκ της φύσεώς του, δεδομένου ότι πρόκειται για ένα ιδιαίτερα σημαντικό έργο που θα εκτελεσθεί σε έναν εξίσου σημαντικό από όλες τις απόψεις χώρο.

Δυστυχώς όμως, παρά τις προσπάθειες που κατέβαλε το Τεχνικό Επιμελητήριο, το έργο αυτό ουδέποτε ξεκίνησε.

Στις αρχές της δεκαετίας του 1990 εκπονήθηκε με πρωτοβουλία, ευθύνη και χρηματοδότησή μας, προκαταρκτική εργασία σχετική με τις προδιαγραφές και τη διαδικασία που θα έπρεπε να ακολουθηθούν. Δεν προχώρησε όμως η τότε Δημοτική Αρχή σε κάτι συγκεκριμένο. Αργότερα, στα τέλη της δεκαετίας, έγινε αποδεκτή πρόταση του ΤΕΕ για τη διενέργεια διαγωνισμού από τον οποίο προέκυψαν τρία μελετητικά σχήματα με συγκεκριμένη σειρά αξιολόγησης. Πάλι όμως, για λόγους που δεν είναι εύκολα κατανοητοί και αποδεκτοί και παρά τις παρεμβάσεις μας, η διαδικασία σταμάτησε.

Σήμερα η Δημοτική Αρχή προχώρησε, κατ΄ ουσία, σε απευθείας ανάθεση της μελέτης χωρίς προκήρυξη  ή διαγωνισμό και καλείται σήμερα το Δημοτικό Συμβούλιο να λάβει πολιτική απόφαση έγκρισης ή μη της μελέτης.

Θεωρούμε ότι οι πολιτικές αποφάσεις δεν ενδείκνυται να λαμβάνονται κάτω από τέτοιες συνθήκες και είναι σαφές ότι το ΤΕΕ διαχωρίζει τη θέση του σ΄ αυτή την πορεία των πραγμάτων. Επιθυμώ να τονίσω ότι η κακή εικόνα που παρουσιάζει χρόνια τώρα ο χώρος της «Λαϊκής Αγοράς», με την οπτική και την πραγματική ρύπανση, δε συνάδει με την εικόνα που πρέπει να έχει η πόλη μας και με την ποιότητα ζωής των κατοίκων της περιοχής.

Για το λόγο αυτό απαιτείται «διόρθωση πορείας», έστω και σήμερα και είμαι βέβαιος ότι σε όλες τις πτέρυγες του Δημοτικού Συμβουλίου υπάρχει η δυνατότητα συμβολής σε πιο ουσιαστικές και ευρύτατα αποδεκτές αποφάσεις και διαδικασίες».

  ΑΠΟ ΤΟ ΤΚ/ΤΕΕ

http://www.teekerk.gr/

Παρασκευή 10 Οκτωβρίου 2003, ώρα 20.00, Ξενοδοχείο Corfu Palace

Κέρκυρα, 9 Οκτωβρίου 2003
ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ


Την πρώτη τους επίσημη εμφάνιση στο διαδίκτυο θα κάνουν αύριο Παρασκευή 10 Οκτωβρίου 2003, στις 8.00 μ.μ, οι σελίδες του Τμήματος Κέρκυρας του Τεχνικού Επιμελητηρίου Ελλάδας, σε ειδική εκδήλωση που οργανώνεται για το σκοπό αυτό στη συνεδριακή αίθουσα «Διονύσιος Σολωμός» του Ξενοδοχείου Corfu Palace, με προσκεκλημένους όλους τους διπλωματούχους μηχανικούς και εκπροσώπους της τοπικής κοινωνίας.

Το ΤΕΕ Κέρκυρας, με τη δημιουργία του ιστότοπου αυτού, στοχεύει στην έγκυρη και αξιόπιστη ηλεκτρονική προβολή του, στην on-line παροχή χρήσιμων υπηρεσιών και στην ενημέρωση των διπλωματούχων μηχανικών μελών του ΤΕΕ, των υπηρεσιών αλλά κάθε άλλου ενδιαφερόμενου.

Στην ίδια εκδήλωση, θα παρουσιαστεί και η εφαρμογή «Σύστημα Διαχείρισης των Πολεοδομικών Παραμέτρων της Κέρκυρας», μια σημαντική πρωτοβουλία του Επιμελητηρίου, που συγκεντρώνει για πρώτη φορά, ταξινομεί και προσφέρει ηλεκτρονικά στους μηχανικούς και τις αρμόδιες Υπηρεσίες– και όχι μόνο – το σύνολο των υφιστάμενων για το Νομό πολεοδομικών πληροφοριών.

Η εφαρμογή αυτή, που στο εξής θα αποκαλείται "Κέρκυρα - Όροι δόμησης και αρτιότητας", αναπτύχθηκε στα πλαίσια μελέτης που εκπόνησε Ομάδα Εργασίας του Τμήματος. Αντικείμενο της μελέτης ήταν η δημιουργία, σε δομημένες βάσεις πληροφοριών και σε περιβάλλον GIS (Geographic Information System - Γεωγραφικά Συστήματα Πληροφοριών), ενιαίου ψηφιακoύ υπόβαθρου του σχεδίου πόλης της Κέρκυρας, των οριοθετημένων οικισμών, του χαρακτηρισμένου οδικού δικτύου του Νομού και η διαχείριση όλων των πολεοδομικών παραμέτρων που τα συνοδεύουν.

Η εφαρμογή αναπτύχθηκε με τέτοιο τρόπο ώστε να χρησιμοποιούνται οι δυνατότητες που προσφέρει η τεχνολογία των Γεωγραφικών Συστημάτων Πληροφοριών χωρίς να απαιτούν- ται ιδιαίτερες δεξιότητες από τους χρήστες. Μπορεί δε να χρησιμοποιηθεί αυτόνομα σε ένα

τυπικό υπολογιστή με Windows 98/2000/XP, χωρίς την ανάγκη χρήσης πρόσθετων προγραμμάτων.

Όλα τα δεδομένα (Γεωγραφικές Βάσεις Δεδομένων, Αποφάσεις Οριοθέτησης Οικισμών, κ.λπ), το πρόγραμμα καθώς και η εφαρμογή εγκατάστασης θα δοθούν στους χρήστες σε ψηφιακή μορφή, ενώ οι νέες ενημερώσεις [updates] θα γίνονται μέσω του δικτυακού τόπου του Τμήματος, στη διεύθυνση http://www.teekerk.gr/.

Τέλος, η Διοίκηση του ΤΕΕ Κέρκυρας, θα εκφράσει στους νέους φοιτητές των Πολυτεχνείων και Πολυτεχνικών Σχολών, τους αυριανούς μηχανικούς, τα συγχαρητήριά της για την επιτυχία τους στις πρόσφατες εξετάσεις και θα τους απευθύνει ευχές για το νέο τους ξεκίνημα.

ΑΠΟ ΤΟ ΤΚ/ΤΕΕ

ΤΕΤΑΡΤΗ, 28 ΜΑΪΟΥ
Απεργούν οι μηχανικοί όλης της χώρας

Κέρκυρα, 26 Μαΐου 2003
ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ


Την απόφασή τους να αντιστρέψουν με τον αγώνα τους τις λογικές που οδηγούν στη βίαιη ανατροπή των συνθηκών άσκησης του επαγγέλματός τους αλλά και να διαφυλάξουν το σχεδιασμό και την εκτέλεση των δημοσίων έργων, θα διατρανώσουν οι διπλωματούχοι μηχανικοί με συγκεντρώσεις σε όλη τη χώρα κατά τη διάρκεια της 24ωρης γενικής απεργίας τους την Τετάρτη 28 Μαΐου 2003.
Την αφορμή της απεργίας των διπλωματούχων μηχανικών του Τεχνικού Επιμελητηρίου Ελλάδας, στην οποία συμμετέχουν όλοι οι κλαδικοί Σύλλογοι του ιδιωτικού και δημόσιου τομέα, καθώς επίσης και οι εργοληπτικές οργανώσεις, αποτέλεσε το προωθούμενο προς ψήφιση νομοσχέδιο για τις μελέτες του δημοσίου, το οποίο κάθε άλλο παρά εξυπηρετεί το θεσμικό πλαίσιο των δημοσίων έργων αφού ο σχεδιασμός τους δεν επιβάλλεται ως αναγκαία προϋπόθεση για τη σύνταξη μελετών.

Κορυφαία θέματα – αιτήματα της αυριανής απεργίας των μηχανικών είναι:

  • Να μην εκτελούνται έργα χωρίς μελέτες
  • Ασφαλείς κατασκευές για να μη θρηνούμε θύματα. Να μην πληγώνεται το περιβάλλον
  • Να μη γίνονται αναθέσεις χωρίς διαφάνεια και υγιή ανταγωνισμό
  • Να μη διασπαθίζεται το δημόσιο χρήμα
  • Να μην περιφρονείται το μεγαλύτερο κεφάλαιο της Χώρας, το επιστημονικό της δυναμικό
  • Να μην ολιγοπωληθούν τα έργα και οι μελέτες του ιδιωτικού τομέα, όπως προωθείται στο δημόσιο τομέα
  • Να μην υποκαθιστούν «σύμβουλοι» και άσχετοι τη δημόσια διοίκηση
  • Να μην καταρτίζονται τα νομοσχέδια με αφανείς σκοπιμότητες και αυθαιρεσία, αλλά με υπευθυνότητα και διάλογο
  • Να εξυπηρετούν οι μελέτες και τα έργα την ασφάλεια των πολιτών, το δημόσιο συμφέρον, την ποιότητα ζωής όλων μας


Στην ανακοίνωση που εξέδωσαν το Τμήμα Κέρκυρας του Τεχνικού Επιμελητηρίου Ελλάδας και όλοι οι τοπικοί Σύλλογοι και Οργανώσεις, με την οποία καλούν όλους τους μηχανικούς στη συγκέντρωση που θα πραγματοποιηθεί στην αίθουσα εκδηλώσεων του Επιμελητηρίου, στις 11.00, αναφέρεται μεταξύ άλλων:

Τα τελευταία χρόνια επιχειρείται μια βίαιη αλλαγή των συνθηκών εργασίας των μηχανικών. Χωρίς προγραμματισμό και εμφανείς στόχους, αποσπασματικά. Ανιστόρητη, στρέφεται συντριπτικά ενάντια στο επιστημονικό δυναμικό της χώρας, που αποτελεί το μέγα κεφάλαιο της.
Καταλήγουμε μέσα από συνθήκες διάλυσης της δημόσιας διοίκησης, του μελετητικού και εργοληπτικού δυναμικού, τον αποπροσανατολισμό και απαξίωση της τεχνικής εκπαίδευσης, να προκύψει το νέο: η συγκέντρωση των δημόσιων και ιδιωτικών έργων σε λίγα σχήματα, η τυποποίηση στην παραγωγή του δομημένου χώρου.
Για το πλήθος των μηχανικών το νέο θα είναι το υποβαθμισμένο επίπεδο σπουδών, η αδυναμία στήριξης του δικαιώματος για πρόσβαση στο επάγγελμα με ίσες ευκαιρίες, υγιείς συνθήκες ανταγωνισμού και δυνατότητα ανάπτυξης των δεξιοτήτων και της προσωπικότητας τους.

Οι έλληνες μηχανικοί, παρά το γεγονός ότι στηρίζουν την ανάπτυξη της χώρας, είναι αποδέκτες μιας απαξιωτικής στάσης που τους αφορά, είτε είναι εργολήπτες, είτε δημόσιοι υπάλληλοι, είτε μισθωτοί, είτε μελετητές δημοσίων ή ιδιωτικών έργων, είτε στελέχη στη βιομηχανία, είτε ασχολούνται με τις νέες τεχνολογίες. Η ανυπαρξία ισχυρών τεχνικών υπηρεσιών, προδιαγραφών, κανόνων και ρόλων στην παραγωγή, ελάχιστων αμοιβών, η ανάδειξη της ποινικής αντί της τεχνικής ευθύνης των μηχανικών, τους αφορά όλους.

Οι συνέπειες της λογικής «πονάει δόντι, βγάζει δόντι», όταν εντοπίζονται σημαντικά προβλήματα, που οφείλονται σε μακροχρόνιες ή κοντόφθαλμες πολιτικές επιλογές, είναι για όλους:

  • δεν έχουμε ισχυρή δημόσια διοίκηση, όπως στη Γερμανία, καταργούμε τις τεχνικές υπηρεσίες του δημοσίου
  • υπάρχουν προβλήματα στο θεσμικό πλαίσιο μελετών, διαλύουμε το μελετητικό ιστό της χώρας
  • καταγράφονται νοσηρά φαινόμενα στις πολεοδομίες, παραδίδουμε το έργο τους σε απόστρατους
  • υπάρχουν δυσκολίες στην ολοκλήρωση των προγραμμάτων του Εθνικού Κτηματολογίου, δεν χρηματοδοτούμε το επόμενο πρόγραμμα.

Αφορά όμως και το δημόσιο συμφέρον, όλους τους πολίτες. Συμβαίνουν τα παραπάνω όταν:

  • σχεδιάζονται, μελετούνται, κατασκευάζονται και επιβλέπονται τα μεγαλύτερα και πολυπληθέστερα έργα υποδομής που έγιναν ποτέ στην Ελλάδα
  • μεγαλώνει ο αριθμός των αναξιοποίητων εργοληπτικών εταιρειών ή έχουμε προσφορά υπεργολαβικής εργασίας με εξευτελιστικές προϋποθέσεις, ενώ το εκτελεστέο έργο υπερβαίνει τις δυνατότητες του υπάρχοντος κατασκευαστικού δυναμικού
  • υπάρχουν περικοπές και επιστροφές πιστώσεων από τα ΚΠΣ επειδή δεν γίνονται έλεγχοι και δεν εντοπίζονται τα προβλήματα πριν τελειώσουν τα έργα
  • δεν αποσαφηνίζεται το πλαίσιο των δημοσίων έργων μετά το 2006, ενώ τα 4 τρις ετήσιου τζίρου των ιδιωτικών έργων αποτελούν ήδη πόλο έλξης για δραματικούς μετασχηματισμούς
  • έχουμε κάθε χρόνο χιλιάδες εργατικά ατυχήματα
  • με στοιχεία της Ε.Ε., του ΣτΕ, του Ελεγκτικού Συνεδρίου καταγράφονται:
  • αστοχίες έργων
  • αποκλίσεις από τον αρχικό προγραμματισμό
  • κακοτεχνίες λόγω υψηλών εκπτώσεων
  • ανίσχυρη δημόσια διοίκηση
  • έλλειψη διαφάνειας και υγιούς ανταγωνισμού
  • αύξηση κόστους των έργων
  • πρόσληψη συμβούλων που αποδεικνύονται ανεπαρκείς, αμείβονται υπέρογκα και οδηγούν σε δραματικές υπερβάσεις του κόστους που παρακολουθούν
  • αρνητικές συνέπειες από τον τρόπο επιλογής των αναδόχων


Τα έργα στην Ελλάδα είναι καλά. Μπορούν με τους ίδιους πόρους να γίνουν καλύτερα, πιο ασφαλή, σε λιγότερο χρόνο, περισσότερα έργα.

Προς την αντίθετη κατεύθυνση οδηγούν οι επιλογές του ΥΠΕΧΩΔΕ.

Το σχέδιο νόμου «Μητρώα Μελετητών, ανάθεση και εκπόνηση μελετών και παροχή συναφών υπηρεσιών» δεν εξυπηρετεί το θεσμικό πλαίσιο των δημοσίων έργων. Ο σχεδιασμός του έργου δεν επιβάλλεται ως αναγκαία προϋπόθεση για τη σύνταξη μελετών. Θα προκηρύσσονται και πάλι μελέτες που θα μένουν στα συρτάρια ή θα τροποποιούνται κατά την κατασκευή του έργου ή θα κατασκευάζονται έργα χωρίς μελέτες, καθιστώντας δύσκολη την επίβλεψη των μελετών, τον έλεγχο των έργων, την αποφυγή των υπερκοστολογήσεων, την αποφυγή της διασπάθισης του δημοσίου χρήματος.

Η Ευρωπαϊκή Ένωση υπερασπίζεται την εφαρμογή των κανόνων του ανταγωνισμού. Όμως, κατά τις διατάξεις της, προκειμένου «να διασφαλισθεί η ασφάλεια των πολιτών, να υπάρχει εγγύηση στην ποιότητα των υπηρεσιών, να καθιερωθούν ειδικοί κανόνες αξιών, να προστατευθούν εκείνοι που ασκούν επάξια τα ελεύθερα επαγγέλματα προς όφελος των ευρωπαίων πολιτών, να δημιουργηθεί μια ειδική σχέση εμπιστοσύνης μεταξύ ελεύθερων επαγγελμάτων και των πελατών τους, να προστατευθούν οι αυστηροί ηθικοί, δεοντολογικοί και ποιοτικοί κανόνες που αντιπροσωπεύουν οι αρχιτέκτονες, μηχανικοί και δικηγόροι», ρητά αποδέχεται ότι ο κώδικας αμοιβών τους προσδιορίζει τις κατώτατες αμοιβές τους.

Η Ελληνική Πολιτεία έχει εισάγει από το 1923 υποχρεωτικό κάτω όριο στις αμοιβές των μηχανικών. Το σκεπτικό, που έχει επιβεβαιωθεί πολλές φορές από τη Βουλή και ισχύει ακέραιο είναι «Μια κακώς αμειβόμενη μελέτη οδηγεί εις ατέλειαν των μελετών και τον αθέμιτον ανταγωνισμόν, με αποτέλεσμα αφενός ηθικήν και υλικήν πτώσιν του επαγγέλματος του Μηχανικού, αφετέρου, πτώσιν της ποιότητος των τεχνικών μελετών. Μια κακή μελέτη επιφέρει σπατάλην εις την εκτέλεσιν ενός έργου, ενώ μια καλή καλώς αμειβόμενη μελέτη φέρει πολλαπλασίαν οικονομίαν εις τα έργα».
Γιατί επιμένει η κυβέρνηση στην οικονομική προσφορά χωρίς κάτω όριο τον κώδικα αμοιβών, χωρίς κάτω όριο;
Είναι παράλογο να εισάγονται μαθηματικοί τύποι στα έργα για να αποφευχθούν οι δυσμενείς συνέπειες από τις μεγάλες εκπτώσεις και να μην υπάρχει πρόβλεψη για τις μελέτες.
Σε αυτές τις επιλογές της η ελληνική κυβέρνηση έρχεται σε αντίθεση όχι μόνο με τις διατάξεις της Ε.Ε., αλλά και τις επιλογές των περισσότερων χωρών της, που προωθούν και τα μικρά και μεσαία μελετητικά σχήματα, ως πλέον ευέλικτα. Το νομοσχέδιο είναι εξουθενωτικό, με σειρά διατάξεων του, για τους νέους και οικονομικά ανίσχυρους μελετητές. Απομειώνει κάθε κίνητρο για την ανάπτυξη βιώσιμων μελετητικών σχημάτων στην περιφέρεια.
Σε αυτές τις επιλογές της η κυβέρνηση αγνοεί όχι μόνο τον τεχνικό της σύμβουλο, το ΤΕΕ, όχι μόνο το σύνολο των φορέων των μηχανικών που εκφράζουν τις απόψεις τους με μια εντυπωσιακή ομοφωνία, αλλά και τον φορέα που κατά το Σύνταγμα υποχρεωτικά γνωμοδοτεί, προ της κατάθεσης στη Βουλή, επί νομοσχεδίων. Η ομόφωνη γνωμοδότηση της Οικονομικής και Κοινωνικής Επιτροπής (ΟΚΕ), η οποία κατά το Σύνταγμα δεν επιβάλλεται για τα μάτια, αναφέρει: «Η ΟΚΕ επισημαίνει ότι ο νομοθέτης οφείλει να λάβει υπ’όψιν του μια σειρά από παραμέτρους που είναι αναγκαίες για την επίτευξη των στόχων της εισηγητικής έκθεσης, αλλά και για να αποκτήσει η νομοθετική αυτή πρωτοβουλία μια στρατηγική προοπτική. Ειδικότερα:

  1. Η παρουσία ισχυρής δημόσιας διοίκησης
  2. Η περαιτέρω διασφάλιση διαφανών διαδικασιών
  3. Η ενίσχυση της ανταγωνιστικότητας και διασφάλισης ίσης μεταχείρισης και υγιούς ανταγωνισμού
  4. Η έμφαση στην ποιότητα των παρεχομένων υπηρεσιών
  5. Ο εκσυγχρονισμός του κώδικα προδιαγραφών και αμοιβών
  6. Οι παρεμβάσεις για τη διασφάλιση της ποιότητας του μελετητικού δυναμικού.

Στην ΟΚΕ συμμετέχει το ΤΕΕ. Αποδέχεται κατά συνέπεια και τις θέσεις της, αν και το κείμενό της χαρακτηρίζεται για τη «λεπτότητα» των όρων που χρησιμοποιούνται σε σχέση με το μέγεθος των προβλημάτων.

Το νομοσχέδιο για τις μελέτες έρχεται μετά το νόμο για τις συγχωνεύσεις των εργοληπτικών εταιρειών και προηγείται του σχεδίου νόμου που αφορά τις μελέτες ιδιωτικών έργων. Ας το γνωρίζουν οι δεκάδες χιλιάδες μηχανικοί που ασχολούνται με αυτά ότι δεν είναι ο εκτιμώμενος επόμενος αλλά ο άμεσα ορατός στόχος. Αλλά και οι πολίτες θα πρέπει να γνωρίζουν ότι το περιβάλλον και η κατοικία που ζουν θα τεθούν κάτω από τις πιο αυστηρές εμπορευματικές επιταγές, όπως κάτω από αυτές θα έχει τεθεί η γνώση, η ευαισθησία, η αισθητική, η ευθύνη του μηχανικού.
Από τα Πολυτεχνεία και Πανεπιστήμια αποφοιτούν νέοι μηχανικοί, καλοί επιστήμονες. Αποτελούν το μεγάλο κεφάλαιο της Ελλάδας. Συνενώνονται σε ένα πλήθος που έχει ικανότητες, γνώσεις, ευαισθησίες, απαιτήσεις που συνδέονται με το επίπεδο των σπουδών τους. Ίσως για αυτό το λόγο οι τελευταίες αποτελούν ένα στόχο που πολλαπλά κτυπιέται.
Εδώ δεν είναι η ελληνική κυβέρνηση που έχει την πρωτοβουλία. Το πρόβλημα είναι το ακριβώς ανάποδο. Δεν αναλαμβάνονται πρωτοβουλίες και αντίθετα ασκούνται ασφυκτικές πιέσεις στο όνομα τώρα των επιλογών της Ε.Ε. και σε αντιπαλότητα με συνταγματικές επιταγές. Αγνοείται ότι αυτές οι επιλογές είναι ήδη υπό αναθεώρηση, αγνοείται ότι στις άλλες χώρες υπάρχει ισχυρή βιομηχανία, αναπτυγμένη έρευνα και τεχνολογία, πανίσχυροι εθιμικοί κανόνες που προσδιορίζουν την άσκηση του επαγγέλματος;
Όσα ζητήματα παραπάνω επιλεκτικά αναφέρθηκαν, δημιουργούν για τους μηχανικούς, τους φορείς τους, το ΤΕΕ, μια πραγματικότητα στην οποία δεν μπορούν να κλείσουν τα μάτια. Όπως δεν μπορούν να το κάνουν μπροστά στις εξελίξεις που παγκόσμια συμβαίνουν σε θέματα τεχνολογίας, ανάπτυξης και προόδου. Απαιτούνται ουσιαστικές αλλαγές στον τρόπο οργάνωσής τους και τομές στον προβληματισμό τους.
Αυτό όμως που είναι χαρακτηριστικό εν ανεπαρκεία είναι ο ουσιαστικός και υπεύθυνος διάλογος. Δεν μπορεί να προωθούνται νομοσχέδια με αφανείς σκοπιμότητες και ανευθυνότητα. Οι παρεμβάσεις των μηχανικών στοχεύουν και στη διεύρυνση της δημοκρατίας, όπως καθημερινά ασκείται. Με την αναγνώριση του ρόλου που το σύνταγμα, οι νόμοι, και ο κανονισμός της Ε.Ε. επιφυλάσσουν σε Οργανισμούς όπως το ΤΕΕ. Με την προώθηση του διαλόγου, που πρώτα και σίγουρα θα διευκολύνει την ίδια την κυβέρνηση στο να συλλάβει στο σύνολό τους τις συνέπειες των επιλογών της.
Οι Έλληνες μηχανικοί είναι αποφασισμένοι να αντιστρέψουν με τον αγώνα τους τις λογικές που οδηγούν στη βίαιη ανατροπή των συνθηκών άσκησης του επαγγέλματός τους.

Τ.Ε.Ε./ΤΜΗΜΑ ΚΕΡΚΥΡΑΣ Ε.Μ.Δ.Υ.Δ.Α.Σ./Ν.Ε.ΚΕΡΚΥΡΑΣ

ΣΥΛΛΟΓΟΣ ΜΗΧΑΝΙΚΩΝ ΣΥΛΛΟΓΟΣ ΑΡΧΙΤΕΚΤΟΝΩΝ
ΕΛ.ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΩΝ ΚΕΡΚΥΡΑΣ
ΚΕΡΚΥΡΑΣ

ΣΥΛΛΟΓΟΣ ΜΗΧ./ΗΛΕΚΤΡΟΛΟΓΩΝ Π.Ε.Δ.Μ.Ε.Δ.Ε./ΚΕΡΚΥΡΑΣ
ΚΕΡΚΥΡΑΣ

Απεβίωσε ο Πρόεδρος του ΤΕΕ
Κωνσταντίνος Ν. Παναγιωτόπουλος

Κέρκυρα, 19 Μαΐου 2003

ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ

Απεβίωσε την Παρασκευή 16/5/2003 (αργά το βράδυ) ο Πρόεδρος του Τεχνικού Επιμελητηρίου Ελλάδας Κωνσταντίνος Ν. Παναγιωτόπουλος, μετά από σύντομη και άνιση μάχη με τον καρκίνο.
Ο Κωνσταντίνος Ν. Παναγιωτόπουλος είχε εκλεγεί Πρόεδρος του ΤΕΕ στις 27 Ιανουαρίου 2002.
Είχε γεννηθεί στην Καβάλα το 1931, όπου και ολοκλήρωσε τις Γυμνασιακές του σπουδές. Σπούδασε στο Εθνικό Μετσόβειο Πολυτεχνείο, απ' όπου αποφοίτησε το 1955 ως Πολιτικός Μηχανικός. Υπηρέτησε τη στρατιωτική του θητεία ως αξιωματικός του Ναυτικού. Εργάστηκε ως ελεύθερος επαγγελματίας στη Βόρεια Ελλάδα, τόσο στην κατασκευή δημοσίων έργων - οικοδομικών και οδοποιΐας - όσο και σε βιομηχανικά έργα. Για μακρύ διάστημα ήταν Διευθύνων Σύμβουλος σε μεγάλη εξαγωγική βιομηχανία μαρμάρων.
Κατά την περίοδο 1965-1967 υπήρξε μέλος της Διοικούσας Επιτροπής του Περιφερειακού Τμήματος του ΤΕΕ Ανατολικής Μακεδονίας και Θράκης, τότε. Από το 1974 - με μια διακοπή μόνο δυο θητειών - εκλεγόταν συνεχώς Πρόεδρος του Περιφερειακού Τμήματος του ΤΕΕ Ανατολικής Μακεδονίας και Θράκης, αρχικά και Ανατολικής Μακεδονίας, ακολούθως (όταν αποφασίστηκε η ίδρυση ξεχωριστού Περιφερειακού Τμήματος για τη Θράκη). Συνολικά είχε επτά θητείες ως Πρόεδρος του Περιφερειακού Τμήματος, εκ των οποίων τις πέντε συνεχόμενες. Από εκείνη τη θέση παραιτήθηκε προκειμένου να υποβάλλει υποψηφιότητα ως Πρόεδρος του ΤΕΕ.
Ο εκλιπών έχει δυο παιδιά, την Ιφιγένεια και το Νίκο και δυο αδέλφια, τον βουλευτή της Νέας Δημοκρατίας Γεώργιο Παναγιωτόπουλο και τον δικηγόρο Ιωάννη Παναγιωτόπουλο.
Η εξώδιος ακολουθία θα ψαλεί στην Αθήνα, στον Ιερό Ναό του Αγίου Διονυσίου του Αρεοπαγίτη, σήμερα Δευτέρα στις 12 το μεσημέρι και ο ενταφιασμός θα γίνει στη γενέτειρά του Καβάλα αύριο.
Λόγω του θανάτου του Προέδρου του ΤΕΕ οι κεντρικές αλλά και οι Περιφερειακές Υπηρεσίες του Επιμελητηρίου θα παραμείνουν κλειστές σήμερα και αύριο.

ΑΠΟ ΤΟ ΤΚ/ΤΕΕ
Βρείτε μας στο Facebook
Ακολουθήστε μας στο twitter
Λάβετε ειδοποιήσεις RSS