Συμμετοχή ΤΚ/ΤΕΕ στην Πράξη "ΛΑΕΡΤΗΣ" που έχει ενταχθεί στο Ε.Π. "Ιόνια Νησιά 2014-2020"

Εγγραφή στον Κατάλογο Πραγματογνωμόνων του ΤΚ/ΤΕΕ

Συμπληρώστε την αίτηση για την εγγραφή σας στον κατάλογο πραγματογνωμόνων του ΤΚ/ΤΕΕ

Εγγραφή

Mητρώο εθελοντών αντιμετώπισης φυσικών καταστροφών

Συμπληρώστε την αίτηση στη φόρμα εγγραφής για το Μητρώο Εθελοντών Μηχανικών για την Αντιμετώπιση Φυσικών Καταστροφών.

Εγγραφή

ΒΙΒΛΙΟΘΗΚΗ ΤΚ/ΤΕΕ

Ο Κανονισμός της Βιβλιοθήκης του Περιφερειακού Τμήματος Κέρκυρας του ΤΕΕ. 

Περισσότερα

Οικισμοί Ν. Κέρκυρας

Ψηφιοποίηση Πινακίδων

Εκλογές Μαΐου 2024

Το ΤΕΕ συγχαίρει τους  νέους φοιτητές

Σε μια ζεστή εκδήλωση, που πραγματοποιήθηκε την Παρασκευή 2 Ιανουαρίου 2015, η Διοίκηση του Περιφερειακού Τμήματος συνεχάρη δημόσια τους νέους και νέες της Κέρκυρας που εισήλθαν στα Πολυτεχνεία και στις Πολυτεχνικές Σχολές της χώρας, το τρέχον ακαδημαϊκό έτος.

 

Στη φιλόξενη αίθουσα εκδηλώσεων της Αναγνωστικής Εταιρείας, που ας σημειωθεί ότι είναι το παλαιότερο πνευματικό ίδρυμα της χώρας, οι επιτυχόντες χειροκροτήθηκαν θερμά για τη μεγάλη προσπάθεια που κατέβαλαν και οι τίτλοι που τους απονεμήθηκαν θα αποτελέσουν το πρώτο ενθύμιο στη σχέση τους με το Τεχνικό Επιμελητήριο.

 

 

Τους νέους φοιτητές, που τους συνόδευαν γονείς και φίλοι, καλωσόρισε ο Πρόεδρος του Π. Τμήματος.

Ο κ. Ν. Τρίαντος, στην ομιλία του αναφέρθηκε διεξοδικά στο Τεχνικό Επιμελητήριο, στους σκοπούς του, στο ρόλο του ως τεχνικός σύμβουλος και στη σχέση με τους μηχανικούς – μέλη του, προκειμένου να αποκτήσουν οι νέοι φοιτητές μια πλήρη εικόνα του επιστημονικού τους Φορέα.

Στη συνέχεια ο Πρόεδρος αναφέρθηκε στην ιδιότητα και το ρόλο του μηχανικού, επισημαίνοντας ότι:

«Είναι ο επιστήμονας που λύνει τεχνικής φύσης προβλήματα. Αυτός που παραλαμβάνει μια ιδέα -δική του ή άλλου- την αναπτύσσει και την υλοποιεί. Την κάνει χρηστική.

Στόχος της δραστηριότητας του μηχανικού είναι ο σχεδιασμός, η παραγωγή και η λειτουργία χρήσιμων και αξιόπιστων αντικειμένων, κατασκευών και διαδικασιών.

Πώς το πετυχαίνουν αυτό οι μηχανικοί;

Εκμεταλλεύονται τις γνώσεις, την κρίση και τη φαντασία τους για να αναλύσουν και να συνθέσουν αποτελέσματα από την επιστήμη, την τεχνολογία και την πρακτική εμπειρία.

Καταλαβαίνετε, ότι αυτά που μόλις ανέφερα, απαιτούν την υιοθέτηση υπαρχουσών ή την παραγωγή νέων μεθόδων. Σύμφωνα με αυτές τις μεθόδους, οι ιδέες και οι γνώσεις γίνονται, με οργανωμένο τρόπο, τα εργαλεία μέσα από τα οποία επιλύονται προβλήματα ή ανοίγονται νέοι επιστημονικοί και τεχνολογικοί δρόμοι.

Αυτή η οργανωμένη σκέψη, η μέθοδος δηλαδή,  συνδέεται στενά με την εκπαίδευση του μηχανικού και είναι σε ευθεία  αντίθεση με την ελληνική καθημερινότητα της προχειρότητας και της απουσίας συντονισμού. Είναι αντίθετη και με τη στενή οπτική που, με θρησκευτική συνέπεια, αγνοεί τη συνολική εικόνα και ενδιαφέρεται για το περιορισμένο, το μερικό, το «ίδιον» (ιδιοτέλεια, ιδιωτεία, idiot). Αυτά, μολονότι  επιβεβαιώνονται από την κοινή πείρα, δεν ισχύουν ούτε οριζόντια ούτε καθολικά, ευτυχώς. Υπάρχουν σημαντικές εξαιρέσεις που σηματοδοτούν υψηλές αξίες και ποιότητες προς μίμηση.

Εσείς, μπορείτε να τα καταφέρετε καλύτερα από τις προηγούμενες γενιές, τις δικές μας, και να αλλάξετε την αναλογία μεταξύ εξαίρεσης και κανόνα, υπέρ της ποιότητας. Ένας τρόπος για να το πετύχετε, είναι με το να υπερασπίζεστε την προσωπική και κοινωνική αξιοπρέπεια. Αναδεικνύοντας τους ικανούς και τους άριστους χωρίς προκαταλήψεις,  φροντίζοντας για τη βελτίωση του συνόλου, σε πείσμα της κυριαρχίας των μετρίων αλλά πονηρών, που θολώνουν τα νερά για να κρυφτούν. Η αναμπουμπούλα, η προχειρότητα και η μετριοκρατία είναι κάποια από τα συστατικά της κρίσης που βιώνουμε σήμερα.

Φοιτητική ζωή (το όφελος να είσαι φοιτητής στην Ελλάδα)

Πρώτα-πρώτα, να σας πω, συνέχισε ο κ. Τρίαντος, ότι οι καλύτεροι μεταξύ των ελλήνων μαθητών είναι αυτοί που φοιτούν στα ελληνικά ΑΕΙ. Εσείς, δηλαδή. Επομένως, ένας από τους παράγοντες που καθιστούν ένα πανεπιστήμιο αξιόλογο, εξασφαλίζεται. Οι υπόλοιποι παράγοντες, μεταξύ των οποίων είναι οι διδάσκοντες, οι υποδομές, οι πόροι, η οργάνωση, δεν είναι σκόπιμο να αναλυθούν εδώ. Να σημειώσω ότι υπάρχουν τμήματα σχολών μηχανικών που αξιολογούνται σε υψηλές θέσεις στην παγκόσμια κατάταξη των πανεπιστημίων.

Η διάρκεια φοίτησης είναι αρκετή για τις ίδιες τις σπουδές, που τους αναλογεί ο περισσότερος χρόνος, αλλά και  για την κοινωνική αυτοεκπαίδευσή σας με τη μορφή της διασκέδασης, των εξωπανεπιστημιακών διαβασμάτων, της συζήτησης, της ενημέρωσης, της συμπόρευσης και αλληλοστήριξης. Όλα αυτά είναι μια πολύ καλή «προπόνηση» για να γίνει κανείς πολίτης με το πλήρες βάρος της σημασίας της λέξης. Πολίτης, όχι πελάτης ιδεοληψιών και στερεοτύπων. Αναπτύξτε και διατηρείστε σε όλη τη ζωή σας συλλογικές συμπεριφορές που χαρακτηρίζονται από το «συναγωνισμό» και όχι από τον «ανταγωνισμό». Ο συναγωνισμός είναι η προσπάθεια για τον κοινό σκοπό με αλληλοσεβασμό και προσδοκία για κοινό όφελος. Ο «ανταγωνισμός», αντίθετα, γίνεται με όρους νίκης – ήττας, που παραπέμπει σε πολεμικές συνθήκες, ασύμβατες με τις υγιείς κοινωνικές σχέσεις.

Κλείνοντας, θέλω να σας πώ ότι είναι βαθειά επιθυμία μου, οι δικές σας δράσεις και πρωτοβουλίες να συμβάλλουν ώστε η κοινωνία να περπατήσει ευθεία μπροστά. Το επιθυμώ και το πιστεύω.

Η εκδήλωση ολοκληρώθηκε με την απονομή των συγχαρητηρίων τίτλων, τους οποίους επέδωσαν στους επιτυχόντες ο Πρόεδρος και τα μέλη της Δ.Ε., ο τ. Πρόεδρος της Δ.Ε. κ. Νίκος Σπίγγος, ο οποίος καθιέρωσε την εκδήλωση αυτή  και τα μέλη του Προεδρείου της Αντιπροσωπείας.


Βρείτε μας στο Facebook
Ακολουθήστε μας στο twitter
Λάβετε ειδοποιήσεις RSS